CFP Space, Site, Installation. Philosophy, Art Theory and Art Practice

Conference Space, Site, Installation. Philosophy, Art Theory and Art Practice 23 – 25 March 2020, University of Padua, Italy, Department of Philosophy, Sociology, Education Science, and Applied Psychology (FISPPA), Philosophy Division. Deadline for submissions: 31 August 2019 – EXTENDED: 15 September 2019 Notification of acceptance: by 1 December 2019 Keynote speakers: Sondra Bacharach

BRA[Q] – VOL. 6

O ODPÚTANOM POP-PROMETEOVI (INTRO) Martin Boszorád Kalambúrický tag „bra[q]“ – fúziu braku a Braqua – z nadpisu radno vnímať ako referenciu nielen k tomu, o čom pod touto značkou mienim písať, ale v podstate aj k tomu, z akých pozícií to mienim robiť. Tešiteľsky (odkaz na názov knihy Umberta Eca)

Chernobyl your heart (ontology of trauma)

Václav Janoščík It appears that the emotions in social, public or political sense lay more and more bare open in front of us. From environmental grief and apocalyptic experience of time, through populist fear and fake news indifference, to all sorts identity politics or dopamine waves. While some people are

KONFERENCE EUROPEAN SOCIETY OF AESTHETICS VARŠAVA 2019

Šárka Lojdová, Sabrina Muchová Tímto příspěvkem navazujeme na tradici reportů z konferencí Evropské společnosti pro estetiku (ESA). Letos se konference, jejímž jazykem byla angličtina, konala ve dnech 12. až 14. června ve Varšavě, na půdě univerzitní knihovny Collegium Novum. Organizátoři se v programu, který probíhal ve třech až čtyřech paralelních sekcích, snažili

6. PŘEDNÁŠKA SPE

NA CESTĚ K FENOMENOLOGICKÉ BIOLOGII Filip Jaroš | Filozofická fakulta, Univerzita Hradec Králové Úterý 18. 6. 2019 | 17:30–19:05 | Kampus Hybernská | Studentský dům Biologické dílo Adolfa Portmanna bylo v Čechách následkem kanonické interpretace Zdeňka Neubauera pochopeno především jako alternativní paradigma k (neo)darwinismu. Jako takové se dostalo do svízelné pozice,

ČO A AKO SI BUDEME PAMÄTAŤ?

ČO A AKO SI BUDEME PAMÄTAŤ? Michaela Pašteková Akú materialitu po sebe zanecháme? To je jedna z otázok, ktorú si kladie aktuálna výstava s názvom Vedúca skamenelina v Novej synagóge v Žiline. Návštevník sa prechádza “lesom” rozmanitých a rôzne vysokých podstavcov, na ktorých spočívajú budúce fosílie – drevený notebook, siporexový

Zelená…

.Martin Kolář Motto I.: „ Kulturhauptstadt seit 1933, Parkplätze statt Ausländer.“ „ Hlavní město kultury od roku 1933, Parkovací místa místo cizinců.“ Die Partei 2019 Motto II.: „(…) na daném místě v centru měst nemají bezdomovci co pohledávat, odstrašují turisty a stěžují si na ně nájemníci z nedalekého luxusního domu. (…) Bezdomovec

4. A 5. PŘEDNÁŠKA SPE

Od Argonautov po Zlatých chlapcov z Göteborgu. (Topos hrdinského kolektívu v kontextoch (pop)kultúry)(Topos hrdinského kolektívu v kontextoch (pop)kultúry) Martin Boszorád| Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre Úterý 21. 5. 2019 | 15.30| Kampus Hybernská| Studenstský dům Prednáška, v ktorej sa metodologicky spája estetická reflexia populárnej kultúry s arcitextuálnou tematológiou, sa zameriava

3. PŘEDNÁŠKA SPE

Renaissance Art and Science: Aesthetizing Human Corpse (Renaissance Anatomy Atlas as a Form of Artbook) Agnieszka Bandura | Univerzita Wroclaw Středa 15. 5. 2019 | 18.00| Seminář estetiky FF MU| místnost B 2.13 The Renaissance artists were deeply interested in analyzing and understanding the anatomy of the human body –

CFP NA KONFERENCI KOMUNIKACE A VĚDĚNÍ

Katedra filozofie Západočeské univerzity v Plzni si Vás dovoluje pozvat na studentskou vědeckou konferenci s názvem KOMUNIKACE A VĚDĚNÍ III. V návaznosti na předchozí ročníky orientované spíše na novodobé otázky ohledně komunikace, vědění a nových technologií bude třetí ročník konference soustředěný především (nikoliv ale výhradně) na problematiku komunikace a vědění v

VZORKOVNICE LITERATURY

VZORKOVNICE LITERATURY Josef Šebek Myšlenka écriture je podnětný koncept. Snad ji nebudu příliš dezinterpretovat, když napíšu, že écriture je něco, co skrznaskrz prostupuje (tvoří) individuální text, co zakládá jeho identitu, a zároveň ho přesahuje, protože je něčím neosobním, je určitým způsobem, jak „se“ píše. Líbí se mi představa opakovatelnosti écriture: